On [:] Anxiety | Edvard Munch, 1894-96

2
Edvard Munch, Anxiety, 1894, Oil on canvas
Edvard Munch, Anxiety, 1896 Lithograph
Edvard Munch, Anxiety, 1896, Woodcut

“For as long as I can remember I have suffered from a deep
feeling of anxiety which I have tried to express in my art.
Without anxiety and illness I should have been like a ship
without a rudder.”

Edvard Munch

 

2 thoughts on “On [:] Anxiety | Edvard Munch, 1894-96

  1. Bello – Horizonte

    Τακτοποίησε το σμαράγδι αύριο θα βρούμε την τιμή

    που του πρέπει

    Στις αγγελίες να προστεθούν και οι τίτλοι

    νομίμου ιδιοκτησίας

    όπως σου είπα η αγορά ανοίγει στις έξι και ένα

    λεπτό μετά τις εκτελέσεις

    Και από αύριον ισχύει το θερινό ωράριον. Επιμένουν:

    Τα Επιμελητήρια επιμένουν. (Να μη συμπίπτουν

    οι ώρες ταφής

    Και οι ώρες επίσημου κέρδους.) Βλάπτει. Ω!

    Αν δεν κάνω λάθος εσείς παχύνατε

    Συνήλθατε από το κραχ του `29 (πότε κιόλας!)

    Θα σας χρειαστώ εσάς και το όπλο σας θα χρειαστώ

    Ιδίως το όπλο σας

    Εις περίπτωσιν πτώσεως των τιμών υψώσατε

    την κάννη

    Εις περίπτωσιν οικονομικής αδιεξόδου πυροβολήστε

    Άλλωστε τα διαπιστευτήρια σας αναφέρουν

    ως έναν επίλεκτο παλαιών σκοπών

    Υπό το φως της Σελήνης με φυσαρμόνικα

    οι παλαιοί σκοποί ονειρώδεις…

    Κάποτε θα θυμηθείτε πως ήταν η πιο πικρή Πόλκα

    που χόρεψαν γαρούφαλα νυχτερινά

    Κάποτε θα θυμηθείτε πως ήταν η πιο ανθισμένη

    Παβάνα για περίπατο πεθαμένων παιδιών

    Μια αξέχαστη Σαραμπάντα για πραγματικούς

    εραστές της μουσικής

    που τους ξαπλώσατε υπό Σεληνόφως σαν τρύπιες

    φυσαρμόνικες

    Σε χώρους ανοικτούς

    Υπό το φως φανών των Jeeps με πολυβόλα. Πυρ!!!

    ———————————————-

    . Πόλκα: χορός τσέχικης προέλευσης, που αγαπήθηκε τον 19ο αιώνα.

    . Παβάνα: αυλικός χορός του 16ου αιώνα, με πομπικό χαρακτήρα, αργή και μεγαλόπρεπη ρυθμική αγωγή. Συνηθισμένος κατά τη διάρκεια λιτανειών. Πιθανώς να έχει υπόψη του την Παβάνα για μια πεθαμένη Ινφάντη του Μωρίς Ραβέλ.

    . Σαραμπάντα: χορός ισπανικής προέλευσης, ευρύτερα διαδεδομένος τ0ν 17ο και 18ο αιώνα.

    Το ποίημα προφανώς αναφέρεται στην εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη και των συντόφων του. Υποσημειώνεται η ένδειξη "Θεσσσαλονίκη Σ[επτέμβριος] 1952" και ο Σαλαπασίδης το υπογράφει ως "Αντώνιος Βυρώνης". Στο χειρόγραφο υπάρχει η ένδειξη "Εγκρίνεται". Πιθανόν να λανθάνει δημοσίευσή του σε περιοδικό της εποχής.

    Επίσης έχει διαγραφεί το τελευταίο μέρος του, που αποτελείτο από τέσσερις στίχους αποσιωπητικών και δύο επεξηγηματικούς: Τα αποσιωπητικά είναι τέσσερα και τα θαυμαστικά είναι τέσσερα, γιατί πάνω στα αποσιωπητικά είναι σωριασμένοι οι 4 νεκροί.

    Τέος Σαλαπασίδης / Μια παρουσίαση απο τον Κώστα Βούλγαρη

    [Pour Miguel]
    .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *